Home

Achtergrond 59 x bekeken 3 reacties

PVV-voorzitter Lak wil betere sectorcommunicatie

De Productschappen Vee, Vlees en Eieren gaan plannen maken voor een betere communicatie met de maatschappij.

Dat heeft productschapsvoorzitter Steven Lak vandaag aangekondigd in een nieuwjaarsgesprek met de pers. De komende weken gaan de productschappen bekijken wat ze precies gaan communiceren en hoe. Daarbij staat niet vast of dat dit vanuit de productschappen gebeurt of vanuit de dragende organisaties.

Dat het noodzakelijk is om de feiten over de vee en vleessector beter uit te dragen staat voor Lak vast. Toen hij als buitenstaander vorig jaar werd benoemd tot voorzitter van het Productschap Vee en Vlees vielen hem twee dingen op, zo vertelde hij journalisten vandaag: dat de economische waarde van de vee- en vleessector zeer groot is, en dat bijna niemand buiten de sector dat beseft. "De sector wordt daardoor onderschat", aldus Lak. "De sector communiceert te defensief en te weinig. Als we dat nu eens beter doen dan krijgen we een betere acceptatie bij de bevolking".

Volgens PVV-voorzitter Lak kan de vee- en vleessector in Nederland niet blijven voortbestaan zonder maatschappelijke acceptatie. "Je kan niet overleven zonder het besef onder de bevolking dat je productie veilig is en van economisch nut".

Administrator

Laatste reacties

  • no-profile-image

    Consument

    De maatschappij is ver van het bedrijfsleven afgegroeit! De intresse voor belangrijke zaken zijn voor het gros mensen niet meer van belang. Ze zijn enorm verwend, trekken geld uit de muur en voedsel kant en klaar. De hobby en vacantie staan voorop. Bewustwording komt pas als men armoede en honger lijdt. Maar de media heeft veel invloed, slecht nieuw is nieuws, goed nieuws is geen nieuws! Dus, de media leeft van slecht nieuws en daar heeft de voedselproducent ook last van. Een omroep zoals MAX is en voor beeld hoe het kan en moet. Deze omroepers doen het netjes, zij zetten de mensen die zij uitnodigen in het middenpunt, dus niet hun zelf! Dit is een voorbeeld hoe het moet!!!

  • no-profile-image

    Dirk

    Dan kan wel zijn Anne maar toch heeft hij een punt. Zonder acceptatie geen bestaansrecht. En wat moet je anders, je overleveren aan de grillen van clubs die vinden dat ieder beest dat voor het vlees wordt gehouden er één te veel is...?.

  • no-profile-image

    anne

    De eerdere productschap campagne `de varkenshouder`` heeft boeren veel geld gekost en weinig opgeleverd. Zeker is alvast dat teveel positieve publiciteit over varkenshouderij, zeker ook tegenreactie zal oproepen. Gevaar is dat die tegenreactiewaarschijnlijk veel beter zal doorkomen omdat ze een makkelijker verhaal hebben.

Of registreer je om te kunnen reageren.