Home

Achtergrond 113 x bekeken

Overnamemarkt Europese media ingezakt

Het aantal overnames en fusies in de Europese mediasector is vorig jaar op het laagste niveau beland sinds het uiteenspatten van de internetzeepbel begin deze eeuw.

Het aantal transacties nam in vergelijking met 2008 met een derde af tot negentig, de waarde ervan zakte zelfs met 63 procent tot 6,3 miljard euro.

Dit blijkt uit een rapport van adviesbureau van PricewaterhouseCoopers (PwC) dat donderdag is gepubliceerd. Mediabedrijven hebben het afgelopen jaar gebruikt om het eigen huis op orde te brengen, aldus PwC-partner Cornelis Smaal. ,,Bedrijven waren genoodzaakt zich te focussen op kostenreducties en financiële herstructureringen in plaats van op fusies en overnames.''

PwC verwacht dat de overnamemarkt dit jaar opleeft. Dit komt mede door de aantrekkende economie, maar mediabedrijven met hoge schulden zullen ook worden gedwongen om onderdelen te verkopen.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.