Home

Achtergrond 61 x bekeken

Nieuw bos kan ook in vorm bedrijfslogo

Een soort Foster Forestplan en supermarkt- en windmolenbossen. Net als het idee om nieuw bos aan te leggen in de vorm van het logo van het bedrijf dat de aanleg financieel steunt, zijn het ideeën om Nederland te voorzien van nieuw bos.

De creatieve plannen staan in het boekje dat minister Gerda Verbrug (LNV) woensdag aanbood aan het Bosschap. De vijftig gebundelde ideeën zijn het resultaat van de Battle of concepts, een wedstrijd van het InnovatieNetwerk van het ministerie. Het supermarktbos voorziet in een kleine winkel langs de snelweg. In de winkel kan niet voor hebbedingetjes, maar voor een mooi bos worden gespaard. En erachter staan picknicktafels in het groen. Het plan om in een bos niet alleen bomen maar ook windmolens te planten, is al omarmd door Stichting Klimaatlandschap.

Volgens cijfers van het ministerie van LNV bezoekt een Nederlander gemiddeld twaalf keer per jaar een bos; 10 procent van het Nederlandse landoppervlak bestaat uit bos.

Verburg vindt de aanleg van nieuwe bossen in het drukke en dichtbevolkte Nederland van groot belang. Ze wil dat alle Nederlanders zich verantwoordelijk voelen voor het bos. "Bossen zijn goed voor onze geest en de lichamelijke gezondheid, bieden plaats aan vele soorten planten en dieren en zijn ook economisch van groot belang'', aldus de bewindsvrouw.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.