Home

Achtergrond 73 x bekeken 1 reactie

Consument kiest bewuster voor fruit

Steeds meer consumenten eten fruit omdat het gezond is.

Dat blijkt uit een onderzoek van fruitsapfabrikant Hero. Bijna 63 procent van de Nederlanders eet fruit omdat het onmisbare voedingsstoffen bevat. Ten opzichte van 2005 is dat een stijging van 42 procent.

Het gros van de consumenten eet fruit vanwege de positieve werking van vitamine C op de weerstand. Bij de helft is de werking van fruitvezels op de spijsvertering het motief. Eenvijfde eet fruit om af te vallen.

Het percentage Nederlanders dat fruit eet omdat het lekker is, steeg naar 65 procent. Dat is bijna een verdubbeling. Desondanks slaagt 77 procent van de consumenten erin de dagelijks benodigde hoeveelheid te eten.

Vrijwel alle Nederlanders drinken wel eens een fruitdrankje als alternatief voor fruit. Ruim één op de vijf vindt dergelijke drankjes alleen lekker als er geen stukje in zitten.

Administrator

Eén reactie

  • no-profile-image

    M.Turan - FruitRulez

    Fruitsappen als alternatief voor fruit? Wat ik me afvraag is wanneer iemand voor fruit kiest en wanneer voor fruitsappen. Ik denk zelf dat echt lekker fruit een beleving is (alleen of delen met anderen) en een sapje drink je helemaal zelf op, meestal direct vanuit het flesje, in een keer. Fruit is lekker, werkfruit is praktisch. Basta.

Of registreer je om te kunnen reageren.