Home

Achtergrond 121 x bekeken 2 reacties

Biologisch merkvlees richt zich op horeca en slagers

Leden van de Vereniging Biologische Varkenshouders (VBV) leveren hun vlees voortaan onder de merknaam BioVarken.

De VBV introduceert het merk volgende week, tijdens de horecabeurs Horecava. Het merk is bedoeld voor zakelijke afnemers, zoals horeca en slagers. "Het is geen consumentenmerk", legt Maurits Steverink van de Taskforce Marktontwikkeling Biologische Landbouw uit, die het project begeleidt. Het doel is om de sector transparanter te maken. "Onder de vlag van BioVarken laten we het bedrijfsleven kennismaken met de boeren en het verhaal achter de biologische productie. We horen vaak dat zij eigenlijk niet goed weten wat biologisch varkensvlees is."

Alle varkens van de leden van de VBV vallen onder BioVarken, tenzij leden er voor kiezen om bijvoorbeeld een eigen merk te gebruiken. Het merkvlees verschilt dan ook niet van de gebruikelijke biologische productie. "We hebben in samenwerking met slachterij de Groene Weg wel wat Europese normen die we een beetje onduidelijk vonden opnieuw omschreven, maar voor het merk geldt geen andere productiewijze."

Administrator

Laatste reacties

  • no-profile-image

    peter jens

    ja, ook zelf soms een " biovarken " zijnde ben ik onder de indruk van dit resultaat. Prachtig hoe een flink aantal varkenshoudes over allerlei schaduwen gesprongen zijn, hoe de TaskForce in deze functioneerde en not last but least hoe de varkenshouders en Maurits Steverink de kansen die er liggen hiermee paken! Chapeau!!

  • no-profile-image

    peter jens

    oops, met de handschoen aan getypt. excuses voor de typo's.

Of registreer je om te kunnen reageren.