Home

Achtergrond 83 x bekeken

'Pijlen richten op tweede Thanet Earth in Duitsland'

In plaats van technologische innovatie zou de overheid het stimuleringsprogramma moeten richten op marketingvernieuwing, zoals een tweede Thanet Earth in Duitsland.

Volgens Meiny Prins, directeur van Priva, is lokale productie in het buitenland een onontkoombare trend en liggen daar kansen. Nu zijn innovaties teveel gericht op kostprijsverlaging, maar te weinig op waardevermeerdering. De ideeën over zaken als productvernieuwing of marktbenadering zijn er wel, maar het stimuleringspakket is er niet op afgestemd. "Ze zijn moeilijk te financieren omdat ze altijd over de grens gaan van sectoren of landen. De potjes zijn daarvoor te afgekaderd."

Verbeteringen op marketingvlak moeten tot uitdrukking komen in hogere rendementen die investeringen in duurzaamheid kunnen aanjagen. Prins roept supermarkten verder op meer transparantie te betrachten. "Het gaat om transparantie naar de consument toe. Die moet kunnen kiezen uit trostomaten voor € 2,30 die lokaal geteeld zijn en duurzaam en bulk voor een paar dubbeltjes."

Foto

Of registreer je om te kunnen reageren.