Home

Achtergrond 78 x bekeken

Ondanks acties vinden veel Nederlanders Albert Heijn duur

De helft van de consumenten in Nederland vindt Albert Heijn de duurste supermarkt.

Dat blijkt uit marktonderzoek van Market Response in Leusden. Een derde van Albert Heijn’s klanten is het hiermee eens.

Market Response ondervroeg tussen 31 augustus en 4 september 500 volwassenen naar hun mening over de huidige prijzenslag. Albert Heijn, C1000 en Jumbo mengden zich in een strijd de goedkoopste gevonden te worden door de consument.

Albert Heijn koos ervoor het verssegment blijvend goedkoper aan te bieden. Jumbo besloot ook voor versproducten een laagste prijsgarantie in te stellen. Volgens Market Response beïnvloeden acties en aanbiedingen het prijsimago nauwelijks.

Dat Albert Heijn duur gevonden wordt is opvallend. Ekele jaren geleden begon de marktleider een prijzenoorlog om van een duur imago af te komen. Volgens een stuk dat de Consumentenbond in april publiceerde is Albert Heijn voor Amerken niet de duurste aanbieder.

Slechts 19 procent van de 500 respondenten geeft aan door de crisis meer op aanbiedingen te letten. Vrouwen volgen aanbiedingen meer dan mannen. Liefst 71 procent geeft aan liever één product in prijs verlaagd te zien dan dat ze meerdere producten moeten kopen om voordeel te behalen.

Of registreer je om te kunnen reageren.