Home

Achtergrond 288 x bekeken

Jubilerend Mona na veertig jaar sterkste winkelmerk

FrieslandCampina viert het veertigjarige jubileum van het merk Mona op effectieve wijze. Meer dan 300 standbeelden werden afgelopen nacht versierd met een Mona-puddinghoedje en slingers.

Het was een opwarmertje voor het eigenlijke jubileum later op de donderdag. En veertig jaar na dato valt er ook echt wat te vieren, vertelt Hein Raijmakers van Mona. Mona is volgens marktonderzoekbureau Gfk nu het sterkste merk van Nederland. Het heeft vooral sinds de herpositionering in 2007 een stevige opmars gemaakt. De afzet van met name de puddingtoetjes de laatste jaren met 10 tot 20 procent per jaar.

De naam toetje raakte in Nederland ingeburgerd nadat TV-presentator Ted de Braak mensen op tv gekke bekken liet trekken onder het motto: "Doe eens een Mona-toetje na." De productie vond aanvankelijk plaats in Woerden, maar deze fabriek is verdwenen. Nu worden de toetjes gemaakt in de fabrieken in Maasdam en het Duitse Elsterwerda. Dankzij de effectieve reclame en goede positionering in de supermarkt brengen ze coöperatie FrieslandCampina en daarmee ook de leden, goede inkomsten aan, aldus Raijmakers.

Of registreer je om te kunnen reageren.