Home

Achtergrond 72 x bekeken

Nederlanders bellen minder door crisis

De economische crisis is van invloed op het mobiel bellen door consumenten.

Bijna een op de vijf Nederlanders van 18 jaar en ouder belt minder dan voorheen. Ook op vakantie in het buitenland past de Nederlander zijn belgedrag aan. Dit blijkt uit een landelijk onderzoek naar mobiele telefonie in Nederland in opdracht van t for telecom.

Zo'n 80 procent van de Nederlanders neemt de mobiele telefoon mee op vakantie in het buitenland, maar 51 procent van de vakantiegangers vindt de belkosten in het buitenland te hoog. Meer dan de helft (57 procent) neemt de telefoon daarom alleen mee om bereikbaar te zijn of voor noodgevallen.

Uit het onderzoek blijkt verder dat kostenbesparing voor 41 procent van de bellers de voornaamste reden is om van abonnement te veranderen. Voor 70 procent van de respondenten is de prijs per maand zeer belangrijk bij de keuze voor een abonnement.

Van de vrouwen vindt de helft het een vervelende klus om het meest passende abonnement te vinden. Bijna een op de vijf Nederlanders geeft aan het zoeken naar een nieuw abonnement een noodzakelijk kwaad te vinden.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.