Home

Achtergrond 56 x bekeken 1 reactie

Kostenbesparingen stuwen resultaten Ahold

Kostenbesparingen hebben supermarktconcern Ahold aan betere kwartaalcijfers geholpen.

Het bedrijf ligt op koers voor een besparingsdoel van 500 miljoen euro aan het einde van dit jaar. Dat zei bestuursvoorzitter John Rishton van Ahold in een toelichting op de donderdag gepubliceerde kwartaalcijfers. Hoeveel het bedrijf tot nu toe heeft bespaard, maakte hij niet bekend. Ahold maakte in 2006 bekend voor eind dit jaar 500 miljoen euro op de operationele kosten te willen besparen. "We maken de ergste recessie in zestig jaar mee. In zulke omstandigheden moet de nadruk op de kosten liggen'', aldus de topman.

Door de kostenbesparingen wist het bedrijf, bekend van de Albert Heijn-supermarktketen, de retailmarge te verhogen. Deze marge op de verkoop van producten ging naar 4,9 procent in het tweede kwartaal van dit jaar. Vorig jaar had het bedrijf nog een marge van 4,4 procent. Ahold mikt voor de lange termijn op een retailmarge van 5 procent.

Administrator

Eén reactie

  • no-profile-image

    Jansma

    Weer een bewijs dat de supermarkten de macht hebben in dit land. Tenminste wat betreft de inkoop. Je zult maar leverancier van ze zijn. je moet investeren om aan ze te kunnen leveren. vervolgens hlepen ze je om zeep! en hun maar forse winsten boeken, dit in plaats van een reele prijs te betalen voor onze Nederlandse agrarische producten. Een fles water is duurder dan een pak melk. Het is gewoon een grote schande. Het is hoog tijd dat Nelie in Brussel daar eens iets aan gaan doen.

Of registreer je om te kunnen reageren.