Home

Achtergrond 131 x bekeken 5 reacties

Greenery start divisie prijsvechters

Afzetorganisatie The Greenery richt een divisie in die zich uitsluitend bezighoudt met handel met prijsvechters (supermarkten).

De start is verwacht vanaf 2010. De divisie zal zich volledig richten op contacten met prijsvechters. De divisie staat los van de overige divisies die zich focussen op regio’s als Benelux, Duitsland en Verenigd Koninkrijk.

Volgens topman Philip Smits wordt de regionale visie voor deze nieuwe divisie losgelaten. “Hiermee verkijgen we meer een eenheid in de strategie voor prijsvechters.” Hij zei dit op vragen van buitenlandse media. De focus van de divisie ligt op het leveren en bijkopen van product voor dit type winkels. Onduidelijk is of The Greenery hiermee een agressievere afzetstrategie verkiest voor dit afzetkanaal. De afzetorganisatie kon het bericht vooralsnog niet bevestigen.

Op de belangrijke Duitse afzetmarkt verloor het ruim 16 procent van de omzet. The Greenery besloot vaker niet mee te gaan in scherpe onderhandelingen met Duitse prijsvechters. ”Dat past niet in het streven naar de hoogste uitbetaalprijs”, zegt een woordvoerder.

Laatste reacties

  • no-profile-image

    Paul Jansen

    Hier weer het bewijs van te machtige inkopers. Zeg je nee krijg je er twee( tikken op je neus welteverstaan). De Greenery gaat nu ook zelf de rol van prijsvechter spelen. Arme telers.

  • no-profile-image

    gerard brouckx

    Nu gaat de Greenery nog zijn eigen prijsniveau ondergraven zeker? Waarvoor dank!
    En dan maar klagen over opportunische gedrag van de Nederlandse telers.

  • no-profile-image

    Jan

    Ik ken een liedje nl wie zal dit betalen zoete lieve Gerritje.

  • no-profile-image

    drs. jan bruins

    Smits demonstreert voortdurend zijn onkunde op het gebied van marketing, met marktverlies als resultaat. Nu verzint hij krampachtig iets nieuws, waardoor TG en haar telers nog meer in de problemen zullen komen. Wederom een desastreus bewijs van korte-termijn denken.

  • no-profile-image

    Piet

    Wellicht is het een betere optie om je dochterbedrijven het Greeneryproduct meer te laten vermarktenen. Daar zit nog wel wat gezond handelsverstand en een "niet lullen maar poetsen" mentaliteit.

Laad alle reacties (1)

Of registreer je om te kunnen reageren.