Home

Achtergrond 70 x bekeken

Promotieactie Tulp en Lelie opgeschroefd

De promotieactiviteiten voor de Tulp en Lelie van de in 2005 opgerichte ketengroep Tulp worden verder opgeschroefd naar zo'n zestig Cash & Carry's.

Volgens een woordvoerder van de uitvoerder van de promotie-acties namens de ketengroep, bloemengroep Fleura, is een in oktober gestarte pilot met inspiratieboekjes en een speciaal ontworpen presentatiemeubel bij twintig Cash & Carry’s een groot succes geworden.

De actieperiode duurde vier keer twee weken, waarbij steeds vijf wisselende arrangementen met bolbloemen uit de inspiratieboekjes werden getoond. Het target voor de toename van de verkoop werd bij Tulp tijdens de actieperiode met meer dan 50 procent ruimschoots gehaald. Ook Lelie ging hier met 17 procent keurig in mee.

In de inspiratieboekjes (oplage: 12.000 stuks) wordt gewerkt met inspirerende en voor de bloemist makkelijk na te maken arrangementsfoto’s. Bij elke foto is direct ook een boodschappenlijstje afgedrukt waarop het benodigde aantal bloemen en producten met hun juiste benamingen terug zijn te vinden. De bloemist weet daardoor precies wat bij de groothandel besteld moet worden. Uiteindelijk doel van de ketengroep Tulp is een jaarrond programma voor bolbloemen te organiseren, met een daaraan door Bloemenbureau Holland gekoppeld communicatietraject.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.