Home

Achtergrond 67 x bekeken 7 reacties

Europees Parlement niet overtuigd zuivelanalyse

Europarlementariërs uit de landbouwcommissie vinden de zuivelanalyse van de Europese Commissie ontoereikend.

Dat blijkt uit een verklaring die ze deed uitgaan. Volgens CDA-politica Esther de Lange ontbreekt het de Commissie vooral aan ambitie.

De analyse dat de verruiming van het quotum niet de oorzaak is deelt De Lange. "Maar als het aanbod niet de oorzaak is, dan doet de Commissie te weinig om de vraag te stimuleren. De Commissie heeft erg veel woorden nodig om weinig te zeggen." Ze noemt het voorbeeld van schoolmelk. "Het budget om dat te stimuleren blijft gelijk. Alleen het aantal producten dat eronder valt is uitgebreid."

Daarnaast ziet De Lange graag stappen om de transparantie in de keten te verbeteren. "Nu wordt de verantwoordelijkheid weer bij coöperaties neergelegd." De Lange is wel blij met de verdubbeling van de toegelaten steun aan individuele bedrijven tot 15.000 euro. "Maar de vraag is of de ene lidstaat het doet en de ander niet. De Commissie moet een gelijk speelveld te garanderen."

Lees ook Brussel legt bal bij lidstaten

Laatste reacties

  • no-profile-image

    Paul Jansen

    Ja, maar sommige dingen moeten vaak herhaald worden anders bereik je niet het beoogde resultaat.

  • no-profile-image

    gert

    Willen de cooperaties een prijsverbetering bewerkstelligen door een fusie ,worden ze weer gedwarsboomd door de NMA en Brussel,het EU zuivelbeleid is Hypocriet,de EU wil zelf niet dat de boer een goede melkprijs krijgt,dan krijg je dit gedonder,ze luisteren teveel naar de lobby van de retailers

  • no-profile-image

    zuur

    bie oens heet da azijnzeiken

  • no-profile-image

    zijn boeren dan echt zo lomp, dat ze het na eindeloos herhalen nog niet snappen?

  • no-profile-image

    Beseffen jullie wel, dat jullie voortdurend in herhaling vallen.

  • no-profile-image

    Paul Jansen

    Esther de Lange heeft zeker een commissariaat bij de Rabo want daar gaan die extra euro's naar toe. Je moet zorgen dat er minder product op de markt komt zodat de prijs hersteld anders zijn die steunbedragen een druppel op een warme plaat.

  • no-profile-image

    Vrijgezel

    reclame makers zeggen niet voor niets herhaling is de kracht van reclame. kort door de bocht genomen de overheid is te dom om te begrijpen dat er bij quotum uitbreiding een overschot aan melk ontstaat en zodoende de melkveehouderij uit europa zal verdwijnen met als vraag wat voor kwaliteit zuivel zal er dan overblijven. en dan vreemd vinden dat er opeens zoveel werklozen er bijgekomen zijn want de economische crisis mag je daar geen schuld aan toe kennen van die politici

Laad alle reacties (3)

Of registreer je om te kunnen reageren.