Home

Achtergrond 97 x bekeken

Consumptie van Landliebe-melk stijgt tegen trend

Duitse consumenten kopen meer Landliebe Landmilch, terwijl de totale aankopen aan consumptiemelk in Duitsland juist lager zijn dan een jaar geleden. Dat meldt FrieslandCampina, eigenaar van het merk.

Michael Feller, directeur FrieslandCampina Duitsland, schrijft de ontwikkeling van het merk toe aan het Landliebe-veevoerconcept waarin het gebruik van gentechniek wordt uitgesloten. De leveranciers geven hun koeien uitsluitend inheems traditioneel voer dat gegarandeerd vrij is van genetische modificatie.

Na de start met 150 miljoen kilo melk in de herfst van 2008 is de aanvoer volgens FrieslandCampina verder gestegen. Volgens Feller heeft het stempel 'ohne gentechnik' bijgedragen aan het succes. Op lange termijn moet volgens Feller het hele Landliebe-assortiment het stempel dragen. Maar FrieslandCampina geeft aan dat dit lastig is omdat dan alle ingrediënten gegarandeerd transgeenvrij moeten zijn.

Of registreer je om te kunnen reageren.