Home

Achtergrond 71 x bekeken

Mensen geven minder uit aan media en entertainment

De wereldwijde entertainment- en mediasector krijgt dit jaar te maken met een omzetverlies van 40,1 miljard euro door teruglopende bestedingen.

De uitgaven aan spelletjes, muziek en media dalen met 3,9 procent ten opzichte van 2008. Dat heeft accountants- en adviesorganisatie PricewaterhouseCoopers (PwC) becijferd in de jaarlijkse vooruitblik voor de entertainment- en mediasector, die dinsdag naar buiten is gebracht.

Volgens PwC zullen de bestedingen in de entertainment- en mediasector pas in 2011 weer toenemen. Consumenten zullen in de toekomst meer geld gaan uitgeven aan digitale televisieabonnementen, internet en games. De uitgaven aan kranten, tijdschriften en muziek zullen juist nog verder teruglopen. "Ook de advertentie-inkomsten zullen de komende twee jaar sterk teruglopen'', waarschuwt PwC. Dit jaar met 12,1 procent ten opzichte van vorig jaar en in 2010 met 2,7 procent vergeleken met 2008.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.