Home

Achtergrond 61 x bekeken

Heineken verkoopt belang Duitse brouwerij

De brouwers Heineken en Schörghuber hebben hun gezamenlijk minderheidsbelang in het Duitse Karlsberg verkocht.

De twee gaven hun belang van 45 procent terug aan de houdstermaatschappij van Karslberg. Daarmee komt de brouwerij weer in familiehanden. Dat maakte het samenwerkingsbedrijf waarin Heineken en Schörghuber hun krachten hebben gebundeld voor de Duitse markt vrijdag bekend zonder financiële details te geven. Heineken en Schörghuber stapten in 2002 in Karlsberg, niet te verwarren met de veel grotere Deense brouwer Carlsberg. De joint venture is de op drie na grootste brouwerij in Duitsland.

Met de aankoop wilde Heineken de Duitse biermarkt veroveren. Dat bleek echter moeilijker dan gedacht. Vorig jaar moest Heineken fors afschrijven op het belang, omdat de vraag naar het bier van Karlsberg was ingezakt. Duitsland wordt gezien als de grootste biermarkt van Europa.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.