Home

Achtergrond 54 x bekeken

Winst Brits Dairy Crest 8 procent lager

Het Britse zuivelbedrijf Dairy Crest heeft over het boekjaar tot eind maart een winst geboekt van bijna 90 miljoen euro, 8 procent minder dan een jaar eerder.

De omzet nam met 5 procent toe naar 1,86 miljard euro. Dairy Crest heeft in het boekjaar grote vooruitgang geboekt op de weg van grondstoffenfabrikant tot producent met een hoge toegevoegde waarde, stelt topman Mark Allen. In dat kader werden onder meer een Stilton-fabriek verkocht en het belang van 49 procent in de yoghurtmaker Yoplait overgedaan aan de gelijknamige Franse partner.

De grote merken van Dairy Crest, zoals Cathedral-kaas en Clover-margarine, konden verdere vooruitgang boeken op de Britse markt. De zuiveldivisie had echter te lijden onder hoge melkprijzen en de zwakke markt voor bulkproducten. Verder bracht het bedrijf de kosten verder naar beneden, waarbij Allen wel benadrukt dat dat ook in de nabije toekomst door zal moeten gaan.

Of registreer je om te kunnen reageren.