Home

Achtergrond 69 x bekeken

Super de Boer introduceert 'Euromerk'

In de strijd om de euro van de consument komt supermarktketen Super de Boer met 'Euromerk'.

De allergoedkoopste producten van de supermarktketen worden in een nieuw jasje gestoken. Zo moet het voor de consument duidelijk worden dat voor elke portemonnee producten bij Super de Boer te koop zijn. "We willen voor onze klanten duidelijk maken dat ze voor A-merken, huismerkartikelen, maar ook voor discountproducten bij ons terecht kunnen'', aldus een woordvoerster van het bedrijf donderdag. Euromerk is alleen verkrijgbaar bij Super de Boer en is ook door de supermarktketen ontwikkeld, maar is geen huismerk, zo benadrukte de zegsvrouw.

Door de economische crisis zijn steeds meer consumenten kritisch over hun uitgaven. Zo bleek uit de meeste recente cijfers van marktonderzoeker GfK dat consumenten per supermarktbezoek minder uitgeven. Veelal duurdere A-merken worden omgeruild voor goedkopere (huismerk)artikelen.

Eerder dit jaar gaf het concern al aan in 2009 op prijs te gaan letten. Vanaf volgende week liggen de eerste vijftig producten in de nieuwe verpakking in de Super de Boerfilialen. Dit jaar moeten ongeveer driehonderd van de ruim vijfhonderd allergoedkoopste artikelen een nieuw jasje.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.