Home

Achtergrond 118 x bekeken

Promotiecampagne voor paprika verder uitgerold

P8 breidt de paprikapromotiecampagne Colourfultaste verder uit. In Nederland zullen naast C1000, ook Plus, Deen en Coop deelnemen.

Met de Duitse supermarkten Edeka en Familia zijn eveneens contracten gesloten. Het paprikacollectief onderhandelt verder nog met vijf Nederlandse en acht Duitse ketens.

In totaal nemen 225 Nederlandse en zo’n 700 Duitse supermarktvestigingen deel aan de campagne. In 75 C1000-winkels loopt de campagne al. Deze campagnes eindigen medio juni. Daarna nemen de andere winkelformules de campagne over. De Duitse campagne zal naar verwachting volgende week beginnen. Beide campagnes duren zeker tot eind juli.

De Colourfultaste-campagne promoot de Nederlandse paprika. Het product ligt in Colourfultaste-verpakking in de winkelschappen. Daarnaast zijn er dagelijks winkeldemonstraties.

Volgens Ted Zwinkels, P8-bestuurslid, betaalt P8 de kosten voor de verpakkingen en de winkeldemonstraties in Nederland. Voor Duitse supermarkten geldt echter dat deze bij uitbreiding naar een tweede vestiging de kosten voor eigen rekening nemen. De totale campagnekosten bedragen enkele tonnen voor P8.

Zwinkels ziet promotie op de winkelvloer als de meeste effectieve manier van marketing. Het Productschap Tuinbouw (PT) zal aan de hand van omzetcijfers analyseren wat het effect van de campagne is.

De concepten zijn in beide landen hetzelfde. De campagneleus luidt 'Kleurrijke mensen koken met paprika' en richt zich op jongere gezinnen. Doel is om het imago van het product te versterken en de mogelijkheden voor bereidingen bij de consument onder de aandacht te brengen. Receptenfolders worden verspreid via winkels en internet. Mogelijk komt in de toekomst een samengewerking met Knorr.

De winkeldemonstraties zijn bedoeld om aan te tonen dat de paprika een veelzijdig product is, die op diverse wijzen bereid kan worden. De paprika-actie is onderdeel van een generieke glasgroentecampagne, die mede gefinancierd is door de Europese Unie.
Telers dragen zelf 450.000 euro bij aan de paprikacampagne.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.