Home

Achtergrond 653 x bekeken 20 reacties

Aldi Nederland verlaagt melkprijzen

Aldi Nederland verlaagt in navolging van Aldi Duitsland de prijzen voor zuivelproducten.

Dat blijkt uit een prijsoverzicht op de website van de supermarkt. De prijs van halfvolle dagverse melk gaat met 4 cent omlaag naar 45 cent per liter. De prijs van houdbare halfvolle melk is met 6 cent verlaagd naar 39 cent per liter.

Aldi Duitsland haalde vorige week de woede op de hals van Duitse melkveehouders bij de aankondiging van het verlagen van de melkprijzen.

Ook de prijzen van kaas zijn verlaagd. De prijs van Goudse jonge kaas gaat met 30 cent omlaag naar € 3,89 en jong belegen ook met 30 cent naar € 3,99.

Laatste reacties

  • no-profile-image

    Melkveehouder Wim.

    @ Melkveehouder Dongeradeel: Uw pleidooi heeft net zo veel te betekenen als: (Ook met knipoog!) "Deze melk is geleverd door ezel".
    Zorg ervoor dat de sector alleen dat produceert waar aan verdient kan worden, zorg ervoor dat alleen dat geproduceerd wordt waarover een kostendekkende prijs uitbetaald kan worden. Wat er nu gebeurd wordt een Aldi/ Lidl zo in de schoot geworpen!

  • no-profile-image

    Melkveehouder Wim.

    Beste Marcel, Brabant: We zijn allemaal ezels dit zomaar over ons heen te laten komen! ( Ik zit in hetzelfde schuitje).

  • no-profile-image

    (ex)campinaboer

    laten we met zijn alleen 10 % minder produceren (weg laten lopen) werdt vorig jaar ook gedaan toen we nog bijna 40 ct ontvingen dus kan nu ook wel, K=Dit even volhouden en kijk maar eens wat de prijs doet.

  • no-profile-image

    g.vd spoel

    gebruik je verstand en schop lto uit dit land!!!!!!!!!
    ik hoop dat schenk oooooit nog eens de ogen open gaan
    gelukig ben ik al jaren geen lid meer van deze club

  • no-profile-image

    harrie van gils

    Ja, iedere onderneming vecht voor zijn eigen hachje. Aldi verliest nu ook marktaandeel aan AH
    Heb trouwens in Boederij nog steeds niets gelezen over deflatie en de gevolgen voor de landbouw. Lijkt me toch wel een belangrijk item voor de komende 10 jaar.
    Maar misschien een te gevaarlijk onderwerp voor uw steeds zwaarder gefinancieerde doelgroep.

  • no-profile-image

    wimkroft@wp.pl

    Goede zaak, zuivelproducten zijn voor veel mensen een luxeproduct geworden. Misschien dat hierdoor de consumptie weer wat gaat aantrekken.

  • no-profile-image

    gert

    De concurrentie tussen de supermarkten wordt over de ruggen van de melkveehouders uitgevochten Als de boeren een vuist proberen te maken tegen de machtige retailers ,worden ze daarin gehinderd door de NMA onder leiding van Neelie De melkveehouder moet door een tranendal schrijft een Duitse boerenleider !!! en zo is het

  • no-profile-image

    klagende boer

    het heeft als ondernemer of klagende boer geen zin om steeds te klagen. kom met goede voorstellen. zorg dat vraag en aanbod beter op elkaar afgestemd worden. wees niet blij als het quotum vergroot wordt. wees blij als het quotum weer ingekrompen wordt, ja voor iedereen ongeacht of hij of zij gebouwd hebben. pas dan worden wij weer beloond voor ons harde werken.

  • no-profile-image

    wim

    Ik hoor iets over vrije handel en zo. Melkprijs is normaal 30 A 35 cent in de winkel ongeveer 45 cent . Nu krijgen we ongeveer 20 tot 25 cent ? Wat zou de melk nu dan mogen kosten in de winkel ? Oftewel waar blijft dat verschil ? Wie dat kan verklaren mag van mij bij dockaas aan het werk ?

  • no-profile-image

    melkveehouder

    Volgens mij is dit wel normale bedrijfsvoering van Aldi, Aldi kan heel laag inkopen, beetje winst maken, en dan is de verkoopprijs nog steeds heel laag! Zodra ik voor mijn bedrijf laag in kan kopen omdat er veel aanbod is en weinig vraag, dan pak ik ook het voordeel! Indien wij een betere opbrengstprijs willen, dan zullen wij de productie op de vraag af moeten stemmen! Op het moment dat LTO, “koste wat kost”de quotumverruiming door wilde voeren, heb ik besloten mijn lidmaatschap bij LTO te beëindigen, omdat ik het hier totaal mee oneens was! Het leek mij beter om dan dit lidmaatschapsgeld maar in te zetten om mijn kostprijs te verlagen, nu blijkt dat dit ook wel hard nodig is ook bij deze lage opbrengstprijzen. Zolang wij zo dom blijven om veel meer te willen produceren dan de markt vraagt, zal de opbrengst wel laag blijven!!!

  • no-profile-image

    a.s. den braber

    Cola en Spa zijn inderdaad duurder. Wat cola betreft is er zeker smaakverschil . Opmerkelijk is dat met water wel een naam is opgebouwd, iets wat we met een geweldig produkt als melk nog steeds niet voor elkaar kunnen krijgen. Jammer dat we melk alleen gebruiken als goedkoop klanten lokmiddel. Een middel dat wordt betaald door de boeren en werknemers in de zuivelindustrie.

  • no-profile-image

    sipke albert hijn

    Beschamend dat voor zo,n mooi produkt zo weinig wordt neergeteld. Laat de directie van Aldi eens een tijdje op een boerenbedrijf meedraaien, misschien dat dan pas de ogen geopend worden.

  • no-profile-image

    Lieve

    Eindelijk beginnen de Hollandse boeren in te zien dat ze voor de gek zijn gehouden door hun LTO. Uw NMV heeft hard gestreden tegen productievergroting. Helaas voor u wou de grote broer niet luisteren. Belgie en DLD voeren actie, waarom Nederland (=LTO) niet?? We dienen Europees een vuist maken, waar juist de DDB voor pleit. Alleen dan kunnen we dit vieze spel gelijk uit spelen en onder het juk van de supermarkten/ banken en eigen cooperaties uit komen!

  • no-profile-image

    hans

    de mensen kijken allemaal naar de prijs alles wordt duur baan kwijt enz...
    dus de klant vindt deze lage melkprijs prima.
    als de peijs 2 euro de liter zou zijn kopen de mensen t ook niet,krijg je nog meer overschot.
    dus ook dan een slechte prijs..

  • no-profile-image

    Melkveehouder

    Ik pleit ervoor om de volgende tekst (verplicht) op de verpakking van Aldi melk te plaatsen:

    Waarschuwing! "De melkveehouder die melk levert aan deze melkfabriek ontvangt geen eerlijke prijs voor zijn product".

    Beetje Max Havelaar stijl met een knipoog ;)

    Het is dan wel te hopen dat deze tekst de consument aan het denken zet.

    Bovendien wordt het ook hoog tijd dat het harde werken van de veehouder, akkerbouwer, loonwerker etc. eens meer wordt uitgedragen in de media. zo creeer je begrip bij de consument.

  • no-profile-image

    wjobses

    jammer voor de melkveehouderij
    maar in het verj°leden hebben zij ook geprofiteerd van de andere sectoren
    te noemen van de varkenshouderij ,in de tijd dat de melkpoeder aan de straatstenen niet te slijten was moest de varkenshouderij de melkpoeder mengen onder het voer,daardoor werd het voer extra duur ,maar dit is de melkveehouderij vergeten

  • no-profile-image

    gert

    cola en spa is duurder

  • no-profile-image

    vrije ondernemer

    De melkveesector is jaren gesteund geweest, hierdoor heeft de prijs niets meer te maken met vraag en aanbod.De banken zijn te hoog gaan financieren, hierdoor komen de jonge melkveehouders in de problemen als ze aan wereldmarktprijzen moeten produceren. Toch moet iedereen voorbereid zijn op wat komen gaat ....... Spijtig maar het is zo.
    In de vrije handel (bv aardappelen en uien) moeten de vrije telers ook deze risico's dragen. Men moet leren dat een produkt staat of valt met vraag en aanbod.

  • no-profile-image

    Marcel

    Wim, vertel me eens hoe jij het voor elkaar krijgt om melk te leveren op dit moment en er ook nog aan te verdienen? Ik lever niet aan frieslandcampina, beur wel meer voor mijn melk maar ik verdien er toch niets aan ( moet ook geld bij) maar ik heb zelf niet de oplossing voor mezelf om nu iets te doen waardoor ik morgen wel iets verdien. Leg het me aub uit. Alvast bedankt, Marcel

  • no-profile-image

    Paul Jansen

    Wim Rohel, waar het verschil blijft? Als de boer onder de kostprijs werkt dan wil dat nog niet zeggen dat de rest van de keten dat ook gaat doen.

Laad alle reacties (16)

Of registreer je om te kunnen reageren.