Home

Achtergrond 665 x bekeken 1 reactie

AH komt met Scharrelvlees

Supermarktketen Albert Heijn (AH) komt met een nieuwe lijn van vers vlees onder de naam Scharrelvlees.

De nieuwe scharrelproducten voldoen aan de criteria voor het zogenoemde tussensegmentvlees. Dat wil zeggen dat het vlees afkomstig is van dieren die qua welzijnseisen worden gepositioneerd tussen biologisch en gangbaar in. Het nieuwe scharrelsegment gaat vallen onder het nieuwe AH-koepelmerk Puur en Eerlijk. Onder dit merk brengt AH vijf categorieën die allen met een eigen keurmerk in de winkel lagen. Het gaat om Biologisch, Fair Trade, Scharrel, Duurzame vangst (vis) en ecologisch. Met het nieuwe merk Puur en Eerlijk wil AH duidelijkheid scheppen.

Volgens AH-topman Dik Boer is die duidelijkheid hard nodig. "Consumenten willen via hun aankoopgedrag best een bijdrage leveren aan verbetering van welzijn en milieu, maar ze zien door de veelheid van keurmerken door de bomen het bos niet meer." Elke categorie Puur en Eerlijk producten krijgt een eigen kleur. Zo krijgt biologisch de kleur groen, scharrel wordt paars. De al bestaande keurmerken zullen niet verdwijnen maar blijven ook op de verpakking staan. Biologisch houdt het Skal-keurmerk, Fair Trade het Max Havelaar-keurmerk en scharrel krijgt de Beter Leven-sterren op de verpakking.

Bij de lancering van het merk Puur en Eerlijk heeft AH samengewerkt met de Dierenbescherming, de Stichting Max Havelaar en het Wereld Natuurfonds. Onder de scharrelproducten vallen het rundvlees van Greenfields, scharrelvarkensvlees en scharrelpluimveevlees.

Lees ook: AH praat met Nederlandse producenten scharrelvlees

Foto

Eén reactie

  • no-profile-image

    Ben

    En waar komt het varken vandaan? Belangrijkste wordt niet beantwoord met dit stuk. Journalisten doe je werk en maak niet alleen reclame voor de AH.

Of registreer je om te kunnen reageren.