Home

Achtergrond 75 x bekeken

V&D kiest voor groen

Warenhuis V&D lanceert vanaf vandaag een reeks producten die duurzaam zijn geproduceerd.

Met het nieuwe eco-assortiment kiest het warenhuisconcern bewust voor 'groen', maakte de onderneming vandaag bekend.

V&D stelt te willen bijdragen aan verantwoord en duurzaam ondernemen met aandacht voor de natuur en voor de mensen die ze produceren. De groene producten zijn te herkennen aan een speciaal logo, met een blauw vogeltje en informatie over het product. Zo verwijst het label Biologisch Katoen naar biologisch geteeld katoen dat is verbouwd zonder gebruik van kunstmest en bestrijdingsmiddelen. Het label FSC staat voor houtproducten gemaakt van hout uit goed beheerde bossen en producten met het label Gerecycled zijn voor minimaal 70 procent gemaakt uit productieafval.

Na aankoop van de milieuvriendelijke producten kan de klant deze meenemen in een milieuvriendelijke verpakking van gerecycled plastic die minder belastend is voor het milieu. Het warenhuis zegt voor eind dit jaar alleen nog maar gerecyclede plastic tassen te hebben. V&D restaurant La Place gebruikt al langere tijd verse en biologische producten. Momenteel is 35 procent van de grondstoffen en producten van La Place biologisch. Zo is afgelopen jaar de biologische wijn geïntroduceerd. De klant krijgt bij het restaurant ook biologische koffie, bananen en sappen.

V&D hoopt met de groene campagne het bewustzijn onder klanten en medewerkers voor recyclen, hergebruik en groen ondernemen te vergroten.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.