Home

Achtergrond 90 x bekeken

Nestlé ziet omzet onverwachts dalen

De omzet van Nestlé is voor het tweede kwartaal op rij gedaald.

De producent van voedingsmiddelen zag de omzet door een teruglopende vraag in ontwikkelde landen met 2,1 procent dalen tot 25,2 miljard Zwitserse francs (16,7 miljard euro).

De belangrijke merken van Nestlé, zoals Perrier-water, Nespresso-koffie en Nido-kindermelk, verkochten duidelijk minder. Consumenten schakelden volgens Nestlé over naar goedkopere merken. De omzetdaling was vooral zichtbaar bij nieuw verworven bedrijven.

Wanneer de acquisities en wisselkoerswijzigingen buiten beschouwing worden gelaten, verkocht Nestlé 3,6 procent meer. Brazilië en het Verenigd Koninkrijk. In al deze landen verloor de munteenheid waarde ten opzichte van het Zwitserse franc.

Nestlé staat niet alleen in de malaise. Topman Cees ‘t Hart van FrieslandCampina verklaarde onlangs dat de betere merken goeddeels nog moeten worden getroffen door de crisis. Het Franse Danone zag de verkopen in het eerste kwartaal 2,3 procent dalen.

Lees ook 'Storm moet voor FrieslandCampina nog komen'

Of registreer je om te kunnen reageren.