Home

Achtergrond 126 x bekeken

Milcobel versterkt positie in Belgische merkkazen

Belgomilk, een werkmaatschappij van coöperatie Milcobel, versterkt haar positie in Belgische merkkazen.

Dit heeft het bedrijf bekendgemaakt. Milcobel kondigde vorig jaar al de lancering aan van een kaasplan. Doel daarvan is de Belgische consument te verleiden om meer kazen van eigen bodem te kopen.

Dat plan lijkt al enig succes te hebben. De consumptie van Belgische kazen steeg vorig jaar van 20,76 naar 21,35 procent van de totale kaasconsumptie in België. Belgomilk wil bij haar kaasoffensief voortborduren op het succes van haar Brugse kazen.

Oud-Brugge is inmiddels een gewaardeerd merk. Daar komen nu andere varianten van Brugge-kazen bij. De productie vindt plaats in een nieuw te bouwen fabriek in Moorslede, bij Roeselaere. Die vervangt een oude fabriek elders.

Of registreer je om te kunnen reageren.