Home

Achtergrond 200 x bekeken 1 reactie

350.000 euro voor promotie varkenssector

De stuurgroep Sector PR varkenshouderij heeft voor dit jaar 350.000 euro beschikbaar voor activiteiten die het imago van de varkenshouderij moeten bevorderen.

Dit blijkt uit een stuk dat volgende week op de bestuursvergadering van het Productschap Vee en Vlees (PVV) wordt besproken. Het bedrag is opgebouwd uit een bedrag van 250.000 euro dat voor dit jaar is begroot en een bedrag van 100.000 euro dat overgebleven is van vorig jaar.

In de publiekscampagne varkenshouderij werken PVV, LTO Nederland en varkenshoudersvakbond NVV samen. Het doel van de activiteiten is om via een goede informatievoorziening bij te dragen aan een beter beeld van de sector. Een belangrijk doel is ook om burgers aan te zetten zelf te komen kijken in de stal. Dat gebeurt via de campagne Stap in de stal en ook het Weekend van het varken.
Ook vallen er enkele websites met informatie over de varkenshouderij onder de campagne.

Moderne varkenshouderij

Dit jaar is het de bedoeling dat de websites de varkenshouder, varkensinzicht en varkensenzo verder worden uitgebouwd en er een portaal ontstaat waar burgers alle informatie kunnen vinden over de moderne varkenshouderij. Het Weekende van het varken moet uitgroeien tot een terugkerend jaarlijks evenement waarin de varkenssector zich presenteert aan het grote publiek.

Ook wil de stuurgroep Sector PR komen tot een programma gericht op scholen in de stad. Zij krijgen een lespakket aangeboden over de varkenshouderij, met daarin ook een bezoek aan een zichtstal met uitleg van de varkenshouder.

Eén reactie

  • no-profile-image

    Mari van Genugten

    Een prachtig initiatief. Een normaal promotiebudget is 2-3% Red Bull doet ongeveer 30%. De varkenshouders doen nu 0,00015 % knap.

Of registreer je om te kunnen reageren.