Home

Achtergrond 157 x bekeken 1 reactie

'Stuntprijzen slecht voor imago vlees'

Het stunten met vleesprijzen doet afbreuk aan het imago van vlees.

Dat zegt voorzitter Ruud Bakker van de Vereniging van Keurslagers in het vakblad Meat & Meal. Bakker vindt dat vlees een kwaliteitsartikel moet zijn.

"Door ermee te stunten breek je dat imago af. Niemand is hierbij gebaat, ook de consument niet." Bakker verwijst vooral naar de in het oog springende acties van supermarktketen C1000. De keten verkocht vanaf begin februari vlees voor opvallend lage prijzen, zoals een zak vol vlees ter waarde van 20 euro voor een tientje. De supermarkt hoopt op deze manier veel extra klanten te trekken.
De Vereniging van Keurslagers is niet de eerste die kritiek levert. Eerder ageerde Wakker Dier al tegen de lage prijzen.

Administrator

Eén reactie

  • no-profile-image

    Consument

    Stunten van voedsel is een grote schande. Het is gewoon veel te goedkoop. De boeren weten niet om de touwtjes aan elkaar te knopen en de supers gaan met vlees stunten! Er moet een wet komen in Nederland dat ze voedsel niet onder de kostprijs mag worden verkocht! Dan hou je voedsel betaalbaar en loopt de producent niet het gevaar om er aan kapot te gaan. Dit gaat ook tenkoste van dierwelzijn en de aanverwante bedrijven. Er moet meer stabilieteit in komen!

Of registreer je om te kunnen reageren.