Home

Achtergrond 79 x bekeken

Carrefour ziet winst bijna 45 procent dalen

Carrefour, het op een na grootste supermarktbedrijf ter wereld, heeft de nettowinst vorig jaar met 44,7 procent zien dalen naar 1,27 miljard euro.

De omzet kwam 5,9 procent hoger uit op 87 miljard waarvan bijna 40 miljard uit Frankrijk zelf komt. De winstdaling is te wijten aan een belangrijke daling van de marges in Frankrijk en elders in Europa, aan extra kosten voor herstructureringen en aan een stijging van de financiele kosten. Carrefour geeft geen voorspelling voor 2009 af.

Carrrefour wil de kosten met een half miljard euro terugdringen. Verder wordt 600 miljoen uitgetrokken om de 'commerciele dynamiek' te versterken. Ook worden de investeringen teruggedraaid vergeleken bij de voorafgaande jaren. ''Onze doelstellingen zijn duidelijk, een rendabele, duurzame organische groei realiseren die hoger ligt dan het gemiddelde op de markt en de marges verbeteren,'' zegt topman Lars Olofsson die vorig jaar de onder druk van de aandeelhouders vertrokken José Luis Duran verving.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.