Home

Achtergrond 101 x bekeken

Biologisch product in kantine heeft weinig effect

Het voor korte tijd aanbieden van nieuwe biologische producten in de bedrijfskantine heeft geen direct effect op de bekendheid van de nieuwe producten en heeft maar een beperkt effect op de intentie om het product te kopen.

Dat blijkt uit onderzoek van het LEI. Ook het extra promoten van een nieuw (biologisch) product in het bedrijfsrestaurant lijkt op korte termijn geen effect te hebben. Consumenten die innovatief zijn en betrokken op biologische producten, blijken deze producten meer waarderen en zijn meer geneigd om ze te kopen.

Bedrijfsrestaurants worden zeer regelmatig bezocht, maar de aankoop van biologische producten is laag. Enerzijds kan dit komen doordat het assortiment voor het grootste gedeelte uit niet-biologische producten bestaat, anderzijds is men wellicht ook niet altijd even goed op de hoogte of iets wel of niet biologisch is.

Uit het onderzoek blijkt ook dat consumenten op zich niet negatief staan tegenover biologische producten.

Kelly Lubbers

Of registreer je om te kunnen reageren.