Home

Achtergrond 71 x bekeken

Verwachtingen centraal resultaten Unilever

Voedingsmiddelenconcern Unilever heeft een goed jaar achter de rug, maar ook dit concern ontkomt niet aan de economische neergang.

Analisten zijn dan ook erg benieuwd hoe de nieuwe topman van Unilever, Paul Polman, de nabije toekomst van het bedrijf ziet.

Waarschijnlijk zal Polman, die sinds begin dit jaar de scepter zwaait bij het bedrijf, donderdag als de jaarcijfers worden gepresenteerd, nog geen volledige eigen strategie presenteren. Wel hopen marktvorsers op concrete verwachtingen over de onderliggende omzetgroei. Dit is de groei tegen constante wisselkoersen en exclusief aan- en verkopen van bedrijfsonderdelen.

Het bedrijf had vorig jaar wel last van de gestegen prijzen voor grondstoffen. Die berekende Unilever, bekend van merken als Dove, Unox en Knorr, door. In West-Europa en de Verenigde Staten verruilen consumenten door de wereldwijde economische crisis echter de duurdere Unileverproducten voor goedkopere (huismerk)artikelen. Ook in zogeheten groeimarkten Azië en Afrika zal de groei iets zijn afgewakt door de crisis.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.