Home

Achtergrond 111 x bekeken

Kapsel lijdt onder consumentenvertrouwen

Kappers en schoonheidssalons zijn bij uitstek gevoelig voor het vertrouwen dat de consument heeft in de economie.

Dat stelde het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maandag naar aanleiding van de omzetcijfers van die branches over 2008.
Het afgelopen jaar gingen mensen minder naar de kapper, als ze gingen hielden ze het simpel. Daardoor daalde de omzetgroei flink. Steeg de omzet van de kappers in 2007 nog met 5 procent, vorig jaar was dat gedaald tot ruim 2 procent. Dat de omzet nog wel steeg, was te danken aan hogere prijzen.

Volgens het CBS blijkt de persoonlijke verzorging gevoelig voor het vertrouwen van de consument in de economie. "In de jaren 2003-2008 gingen volumedalingen vrijwel altijd gepaard met een negatief consumentenvertrouwen, terwijl de bestedingen stegen wanneer de consument gunstig gestemd was'', aldus het CBS.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.