Achtergrond 167 x bekeken 4 reacties

Oudste dinosaurusveer van Europa ontdekt

In Zuid-Duitsland is de tot nu toe oudste dinosaurusveer van Europa ontdekt.

Het gaat om een 150 miljoen jaar oud fossiel van net acht millimeter. De vondst in de regio Schwäbische Alb is dinsdag bekendgemaakt. Het is nog onduidelijk van welk dier de veer was, van de gevederde Archaeopteryx of van een nog onbekende soort. De dinosaurus, die zo groot was als een kip, kon in ieder geval vliegen, aldus wetenschappers van het Natuurkundig Museum in Stuttgart.

Het fossiel is misschien ook de oudste veer wereldwijd. Onlangs zijn in China dinosaurusveren gevonden die mogelijk 158 miljoen jaar oud zijn, maar daarover bestaat nog geen zekerheid.

Administrator

• hb56

Ouder dan 6000 jaar lijkt me stug....
    Je begrijpt dat ik uitga van het letterlijke verhaal van de schepping.

• Mozes

Leeuw7, als de aarde niet ouder is dan 6000 jaar waar komen dan in Twente die stuwwallen vandaan? Die zijn toch ontstaan in de laatste ijstijd van 100000 tot 10000 jaar geleden.

• Mels

Mozes,dat is dus het dillema waar streng religieuzen mee worstelen,een verhaal of de waarheid en wat is dan de waarheid???? Religie roept meer vragen op dan ze beantwoordt.Geloof,maar gebruik het als levenswijsheid dat leeft een stuk lichter.

• Mozes

Volledig mee eens Meis. Zelf ben ik Katholiek opgevoed en het heeft mij veel wijze levenslessen opgeleverd die ik niet had willen missen. Ik kan prima leven met geloof en wetenschap naast elkaar.