Home

Achtergrond 155 x bekeken

LTO wil nieuwe invulling Kom in de Kas

Het concept van Kom in de Kas is aan verandering toe. LTO noemt het concept sleets en wil nadenken over een nieuwe invulling.

Ook voorzitter Tjibbe Joustra van het Productschap Tuinbouw (PT) gebruikte deze woorden tijdens de sectorcommissievergadering groenten en fruit om het concept te beschrijven.

Het jaarlijkse publieksevenement trekt 150.000 bezoekers. De sectorcommissie groente en fruit van het PT trok gisteren toch 273.000 euro uit voor de organisatie in 2010. Kom in de Kas werd dit jaar voor de 32ste keer georganiseerd. Dit jaar was er voor het eerst samenwerking met een voedingsbedrijf, namelijk Honig. Het is nog niet duidelijk of die samenwerking volgend jaar wordt gecontinueerd.

Het bestuur van Kom in de Kas erkent dat het concept toe is aan vernieuwing en werkt daarom aan een nieuw meerjarenplan dat mogelijk aansluit bij andere imago-activiteiten. ”We streven ernaar om campagnes zoals de arbeids- en imagocampagnes die nu parallel lopen aan Kom in de Kas, op één spoor te brengen”, aldus Wim van Delft, voorzitter van het bestuur.

Begin volgend jaar moet het plan klaar zijn. Het thema in 2010 is duurzaam, veilig en gezond.

Of registreer je om te kunnen reageren.