Home

Achtergrond 122 x bekeken

FresQ houdt vertrouwen in Bibaboerderij

Glasgroentecoöperatie Fresq sluit niet uit dat het in de toekomst opnieuw geld steekt in de kindershow van Bibaboerderij.

Het tv-programma van de Tros is in opspraak geraakt omdat de omroep een boete van 270.000 euro opgelegd krijgt van het Commissariaat van de Media. Het Commissariaat oordeelt dat het programma een reclamevehikel is van supermarktconcern Schuitema van de C1000-winkels. Het programma zou grotendeels betaald zijn door Schuitema en dat is in strijd met de Mediawet.

Fresq sponsorde dit jaar op dierendag een kindershow van Bibaboerderij, waarin levende figuren kinderen enthousiast maken voor een gezonde levensstijl. De coöperatie deelde daarbij snackgroente uit. Volgens een woordvoerder van Fresq is er echter geen directe relatie tussen het tv-programma en de roadshow. "De show is een idee van Moos Studios dat zelfstandig het concept in de markt zet."

Tineke Witteveen van Moos Studios bevestigt dat. "Wij hebben een licentie van Bibaboerderij gekocht, maar werken niet in opdracht van het bedrijf." Ze betreurt de commotie omtrent het tv-programma. "Als het niet meer op de zender is heeft het voor ons weinig zin om er een show over te maken." Ze hoopt komend jaar met Fresq in gesprek te gaan om tot een oplossing te komen.

Fresq is tevreden over de resultaten van de kindershow, maar tast nu af of de kindermarketing binnen het beleid past. "Als we ermee doorgaan sluiten we samenwerking met Bibaboerderij of andere concepten niet uit." Of de commotie nadelig kan zijn voor het imago van Fresq betwijfelt de woordvoerder. "Ik denk niet dat de boete kleeft aan het concept van Bibaboerderij."

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.