Home

Achtergrond 87 x bekeken

Danone stelt groeiprognose naar beneden bij

Danone mikt voor de middellange termijn op een verkoopgroei van minstens 5 procent.

Dat is behoorlijk minder dan de 8 tot 10 procent waar het Franse zuivel-, flessenwater- en babyvoedingsconcern eerder van uitging. De aankondiging leidde tot een flinke koersval van het aandeel Danone op de beurs Parijs.

Danone gaf een uitgebreide toelichting op de gang van zaken en toekomstverwachtingen tijdens een seminar voor investeerders in Amsterdam. Het bedrijf handhaaft de voorspelling dat de verkopen in de tweede helft van dit jaar 4 procent hoger uitkomen.

Emmanuel Faber, een topman van Danone: "De wereld is veranderd en gaat daar nog steeds mee door. Dat heeft langdurige gevolgen voor de maatschappij en voor het consumentengedrag. Dat we in 2009 marktaandeel hebben gewonnen, bewijst ons onovertroffen vermogen om waarde te scheppen voor onze klanten."

Danone blijft zich richten op omzetgroei die hoofdzakelijk gedreven wordt door hogere volumes, aldus Faber. Hij onderstreept daarmee impliciet de door het Franse concern ingezette lijn om door prijsverlagingen meer producten aan de man te brengen. Danone stelde een paar weken geleden dat het dat beleid in steeds meer landen doorvoert.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.