Home

Achtergrond 88 x bekeken

Prijsverlagingen helpen omzet Danone

De omzet van voedingsconcern Danone, bekend van onder meer de yoghurtproducten Activia en Actimel, is in het derde kwartaal nagenoeg gelijk gebleven aan vorig jaar.

Danone verlaagde de prijzen en adverteerde meer om de verkoop van verse melkproducten te stimuleren. Het bedrijf heeft vertrouwen in volgend jaar.

De omzet ging met 1,7 procent omlaag tot 3,78 miljard euro door wisselkoerseffecten. Zonder deze invloed steeg de zogeheten organische omzet met 4,1 procent.

Danone verkocht in het derde kwartaal met een stijging van 7 procent meer melkproducten dan analisten hadden gedacht. In het tweede kwartaal steeg de verkoop met 2,7 procent. Danone behaalt ruim de helft van zijn omzet met de verkoop van melkproducten. Daarnaast verkoopt het babyvoeding en medisch voedsel.

Een dag eerder maakte de Zwitserse branchegenoot Nestlé ook al een groei in organische omzet bekend, van 3,8 procent.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.