Home

Achtergrond 143 x bekeken

PPH campagne in 10 Europese landen

Plant Publicity Holland (PPH) ontvangt als enige Nederlandse promotieorganisatie in de sierteelt een financiële bijdrage van de Europese Unie voor de paraplucampagne 'Colour your Life'.

Het betreft een campagne waarbij de meerwaarde van het groen naar de consument toe centraal staat. Per maand staat er in 10 Europese landen een actiethema centraal, waarin de extra waarde van het groen wordt toegelicht. Dit betekent 120 maandacties per jaar.

Enkele voorbeelden van deze thema’s zijn: vogellokkers, kleurige klimmers of bloesempracht. In het thema vogellokkers wordt de extra waarde die groen heeft naast de esthetische waarde belicht. Een voorbeeld hiervan is dat vogels geen vitamine C kunnen aanmaken. Vogels halen hun vitamines uit bessen. Een tuin met bresdragende planten in de herfst en winter trekt dan ook verschillende vogelsoorten.

Vanaf januari 2010 gaat het project lopen in 10 Europese landen. De campagne duurt drie jaar, waarbij bijna 1 miljoen euro subsidie wordt verkregen van de Europese Unie voor deze campagne in de landen Nederland, Duitsland, Engeland en Frankrijk. Dit betreft 50 procent van de totale kosten. De producten die bij de maandelijkse thema’s horen, worden samen met het bedrijfsleven bepaald.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.