Home

Achtergrond 102 x bekeken

Offensief voor snijtulpen

Ter bevordering van de aankoop van snijtulpen door consumenten gaat het Internationaal Bloembollen centrum (IBC) in diverse Europese landen van januari tot en met april 2010 opvallende PR-campagnes voeren.

Deze PR-campagnes vormen een samenwerkingsverband tussen de Koninklijke Algemeene Vereeniging voor Bloembollencultuur (KAVB), Bloemenbureau Holland (BBH) en de bloemenveilingen.

Zowel in Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië als in Nederland starten de campagnes in januari 2010. Het is voor het eerst dat er grootschalige PR-campagne voor tulpen plaats vindt in deze Europese landen.

Aan de hand van nieuwste (interieur)trends wordt de tulp als eigentijdse bloem gepresenteerd. Tevens zal de tulp gepositioneerd worden als een bloem die geschikt is voor elke gelegenheid, zowel om voor jezelf te kopen als om cadeau te geven. In Nederland wordt er tevens een accent gelegd op 'Valentijnstulpen'.

Speciaal voor de Nederlandse media heeft het IBC een persdossier "Snijtulpen" samengesteld met informatie en nieuwe fotografie. Ook kwekers, bloemisten en overige detailhandel kunnen gebruik maken van het (digitale) beeldmateriaal bijvoorbeeld voor promotie op de winkelvloer of in folders. Het persdossier is kosteloos aan te vragen via info@bulbsonline.org o.v.v. 'dossier tulpen 2010'.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.