Home

Achtergrond 173 x bekeken

Nederlanders kopen minder kropsla

Nederlanders geven meer geld uit aan sla, behalve aan kropsla.

Dat meldt het Productschap Tuinbouw (PT) in een rapport over de consumentenbeleving van sla. De bestedingen aan slamelanges en slapakketten en kleinere slasoorten, zoals rucola, little gem en romeinse sla zitten in de lift.

Sla is een belangrijk product in het consumptiepatroon van de consument, zegt het PT. Oudere consumenten kopen meer en vaker kropsla dan de jongeren. Jongeren vinden het schoonmaken van kropsla vaak te veel werk en kiezen daarom voor voorverpakte sla.

Consumenten associeren de kropsla met gezond, vers en natuurlijk. De verse uitstraling van de kropsla is een belangrijke reden om deze te kopen in plaats van de voorverpakte sla.

Verder hebben consumenten volgens het PT behoefte aan tips om de krop beter vers te houden en zijn ze geïnteresseerd in meer recepten met kropsla.

Of registreer je om te kunnen reageren.