Home

Achtergrond 64 x bekeken

DSB Bank biedt klanten excuses aan

Eigenaar Dirk Scheringa van de DSB Bank biedt de klanten van de bank oprechte excuses aan en verzekert hun alle klachten zo snel mogelijk op te lossen.

"Sterker nog, daar zijn wij, klant voor klant, al maanden mee bezig'', schrijft Scheringa zaterdag in een schriftelijke verklaring. "Op dit moment is voor mij het allerbelangrijkste dat ik de vertrouwensrelatie met mijn klanten herstel.''

DSB ligt onder vuur over het vermeende beleid van koppelverkopen. Daarbij worden allerlei overbodige polissen verkocht samen met een lening. "Over die zaken is een aantal klanten boos op DSB Bank en daarvan heeft een aantal gelijk. Ik heb veel begrip voor de klachten van een aantal van onze klanten. Maar daar ben ik niet deze week pas mee begonnen. Al veel eerder zijn wij gaan kijken naar de bedrijfsvoering.''

Volgens Scheringa heeft de hele samenleving het afgelopen jaar gezien dat de bankwereld fouten heeft gemaakt. De samenleving eist een nieuwe manier van omgaan met verantwoordelijkheid voor die samenleving, meent de bank. "Wij hebben goed geluisterd en willen die verantwoordelijkheid graag nemen. Wij zijn daar nu al maanden keihard mee bezig.'' Scheringa benadrukt dat de bank sinds april geen koopsompolissen meer verkoopt.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.