Home

Achtergrond 82 x bekeken

'Vakantie in eigen land is hot en trendy'

Vier organisaties beginnen vandaag met een campage om vakanties in eigen land extra onder de aandacht te brengen.

De campagne heeft tot doel het binnenlands toerisme te bevorderen en laat zien dat Nederland een goedgeprijsde, aantrekkelijke bestemming is met een uitstekend en gevarieerd aanbod.

Volgens directeur Jos Vranken van het Nationaal Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) is het toerisme voor veel ondernemers en regio's een belangrijke markt. Hij hoopt dat met de campagne de groei doorzet. Vorig jaar ging het om bijna achttien miljoen binnenlandse korte en lange vakanties. Door de economische crisis is de verwachting dat er misschien meer belangstelling komt voor vakanties wat dichterbij huis. De initiatiefnemers zeggen dat vakantie in eigen land weer 'hot en trendy' is.

"Uit allerlei onderzoeken blijkt dat vrije tijd erg belangrijk is voor veel mensen. Zij vragen om veel activiteiten. Daarom is het goed dat er nu een samenwerking van de grond komt om het aanbod compleet en gevarieerd te maken. Deze campagne van het NBTC, VVV Nederland, Koninklijke Horeca Nederland en RECRON biedt fantastische mogelijkheden om gezamenlijk de Nederlandse consument beter en completer te bereiken'', zegt Joep Thönissen van RECRON, de overkoepelende organisaties van recreatiebedrijven.

De campagne begint in Friesland met 'familie Lekkerweg' die op pad gaat om kennis te maken met alle vakantiemogelijkheden in Nederland.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.