Home

Achtergrond 70 x bekeken 1 reactie

VWA onderzoekt vervuilde voedseltransporten

De Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) stelt een onderzoek in naar een transportbedrijf dat ondermeer maïs, rijst en suiker bestemd voor menselijke consumptie zou vervoeren in met chemicaliën vervuilde containers.

"Die rijst is bestemd voor de Nederlandse horeca'', zegt een redacteur van actualiteitenprogramma Netwerk dat de zaak aan het rollen bracht. Netwerk zendt vandaag een reportage hierover uit.

Volgens Netwerk gaat het om een transporteur die net over de Duitse grens zit en veel met Nederlandse chauffeurs werkt. Een aantal van die chauffeurs zegt in het programma dat ze van hun baas regelmatig moesten sjoemelen met de veiligheidsregels.

"Afgelopen juli werd de vergunning van dit bedrijf voor het vervoeren van diervoeder ingetrokken'', aldus Netwerk. De veiligheid van diervoeder zou door de transporteur in gevaar zijn geweest.

Administrator

Eén reactie

  • no-profile-image

    Karel

    Typisch Nederlands.
    Op de kleintjes letten.
    En de groten bijt je niet.
    Na de milieuschandalen in de scheepvaart, die ontdekt zijn door de pers, volgt nu het vrachttransport. Ook hier trekken de media de kar.
    Over 10 jaar blijkt een schandaal ontdekt in het treintransport door de media en de VWA wordt weer wakker.

    Enkele weken geleden een groot schandaal in Duitsland in verband met de invoer van melamine houdend melkpoeder via Napels in Duitsland. Alle Duitsers hebben met kerst en oude nen nieuw bakkerij produkten gegeten met melamine erin verwerkt. Vanuit China heeft de Napolitaanse maffia deze rommel Europa ingevoerd. En,zoals we al weten van onze Ahold konijnen, door omkatten er een Europees produkt van gemaakt en doorverkocht aan een ander Europees land. Nestlé had ook ingekocht bij de maffioso.
    De VWA zwijgt in alle toonaarden hierover. Hoezo? Nee, Nederlanders doen dat niet? Winst maken op een goedkoop aangeboden produkt?
    Geloof jij het, geloof ik het ook.
    Welterusten VWA, slaap samen met de jongens van de AFM verder.

    Nee, neem dan Kroes. De fusie Campina met Friesland Foods moet gevolgd worden door afstoten van onderdelen.
    De kartelvorming van de supermarkten door hun inkooporganisaties daar grijpt zij niet in. En zo knevelen ze de boer en tuinder in Europa.
    De afgunst die bij de akkerbouw staking in de jaren 80 is ontstaan (grote nieuwe trekkers met airco en radio) in Den Haag eist zijn tol nog steeds.

Of registreer je om te kunnen reageren.