Home

Achtergrond 64 x bekeken

Recordwaardering voor NS in 2008

Treinreizigers waren het afgelopen jaar goed te spreken over de Nederlandse Spoorwegen.

Driekwart (76 procent) van de klanten gaf de NS een waarderingscijfer van 7 of meer. Dat is de beste beoordeling die de NS heeft gekregen sinds het klantoordeel gemeten wordt. Dat maakte de NS vandaag bekend.

In 2007 jaar gaf 70 procent van de reizigers het bedrijf een 7 of meer. De punctualiteit, in hoeverre de treinen op tijd rijden, daalde in het vierde kwartaal door het ongeval met de goederentrein bij Muiderpoort. "Daardoor kunnen we maar op vijf in plaats van zes sporen rijden. Er is een rijstrook weg zeg maar'', aldus een woordvoerder.

Het afgelopen jaar had 86,8 procent van de treinen minder dan drie minuten vertraging. Volgens de internationale vijf-minutennorm reed 93 procent van de treinen op tijd. "Dat is gelijk aan de doelstelling.''

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.