Home

Achtergrond 88 x bekeken

Procter & Gamble profiteert van verkoop koffiemerk

Het Amerikaanse Procter & Gamble (P&G), bekend van Pampers, Ariel, Duracell en Gillette, heeft in het tweede kwartaal van het gebroken boekjaar fors meer winst geboekt.

De nettowinst steeg met 53 procent tot 5 miljard dollar, hoofdzakelijk dankzij een boekwinst op de verkoop van het koffiemerk Folgers, zo maakte P&G vandaag bekend.

De omzet van 's werelds grootste producent van consumentengoederen ging in de afgelopen drie maanden met 3 procent omlaag tot 20,3 miljard dollar. Dat kwam vooral door negatieve wisselkoerseffecten. P&G verkocht in juni voor 3 miljard dollar Folgers aan het voedingsmiddelenbedrijf J.M. Smucker. Folgers is het best verkopende koffiemerk in de Verenigde Staten.

P&G is voorzichtig voor de toekomst. Topman A.G. Lafley zei dat de markt op korte termijn "moeilijk en volatiel'' blijft.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.