Home

Achtergrond 79 x bekeken

Hogere kerstomzet bij Britse Morrisons

De Britse supermarkt Morrisons heeft een excellente kerst achter de rug. In de zes weken tot 4 januari zijn de vergelijkbare verkopen daardoor met 8,2 procent toegenomen.

Volgens Morrisons is dat vooral te danken aan de focus op vers en aan de vele aanbiedingen. Morrisons, de vierde supermarkt van Groot-Brittannie, heeft haar marktaandeel de laatste tijd op wegen te voeren tot bijna 12 procent. ''Ik ben blij met onze uitstekende Kerstverkopen. Met onze prima versproducten en leidende marktpositie op het gebied van waar voor je geld hebben we 2,2 miljoen klanten extra binnen weten te halen,'' aldus de Nederlandse directeur van Morrisons Marc Bolland.

Alle grote Britse winkelketens zijn de Kerst daarmee goed doorgekomen. Eerder meldde marktleider Tesco een omzetgroei van 2,5 procent, het laagste percentage onder de grote vier, terwijl nummer drie Sainsbury's op 4,5 procent uitkwam. Asda, dat nog iets meer marktaandeel heeft dan Sainsbury's, maakt deel uit van Wal-Mart dat geen nationale cijfers publiceert. Bekend is echter wel dat ook Asda flink hogere Kerstverkopen heeft kunnen noteren.

Of registreer je om te kunnen reageren.