Home

Achtergrond 54 x bekeken

De Vries mikt op de mamma's en de pappa's

Staatssecretaris Jack de Vries (Defensie) mikt met zijn nieuwste wervingscampagne op de mamma's en de pappa's van potentieel personeel, want uit onderzoek blijkt dat 83 procent van de ouders niet weet wat Defensie voor een werkgever is.

Tot nu toe waren de campagnes waarmee Defensie vecht tegen het personeelstekort gericht op jongeren zelf. De campagne die De Vries vandaag in Den Haag presenteerde, is juist gericht op de omgeving van jongeren, die ook invloed heeft op de keuze. Behalve ouders zijn dat ook decanen, vrienden en vriendinnen. Dus wordt geadverteerd in bladen als Libelle, De Telegraaf, Panorama, Vriendin, maar ook onderwijsbladen.

Met de leus 'Dat is de verantwoordelijkheid van Defensie' wil De Vries laten zien dat de krijgsmacht meer dan alleen gevechtsbanen biedt. In de campagne wordt Defensie neergezet als een organisatie die zorgt voor het wel en wee van de medewerkers maar ook hun thuisfront.

Defensie deelt jaarlijks ruim zesduizend diploma's uit en is daarmee een van de grootste opleidingsinstituten van Nederland, staat in een andere advertentie. Ook de verschillende geloofsovertuigingen komen aan bod, met de tekst: Ook in eigen huis zorgen we dat religies vreedzaam naast elkaar leven.

Defensie kampt ondanks de recessie nog steeds met een ernstig personeelstekort. Er zijn ruim zevenduizend vacatures. Eind februari komen er nieuwe vacaturescijfers, aldus een woordvoerder.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.