Home

Achtergrond 76 x bekeken

Uitzendmarkt kiest voor specialisten

De kansen voor uitzendbureaus liggen bij het leveren van specialisten aan onder meer de midden- en kleinbedrijven. Dat zegt directeur Aart van der Gaag van de ABU, de brancheorganisatie voor uitzenders.

Volgens Van der Gaag doen midden- en kleinbedrijven relatief nog weinig zaken met uitzendbureau's, ondanks dat ze moeite hebben met het vinden van geschikt personeel. Grote uitzendconcerns spelen op de ontwikkelingen in, nu het plaatsen van personeel bij grote klanten door de afzwakkende economie steeds moeilijker wordt. Ze stropen de markt af op zoek naar kleinere detacheerders die op nichemarkten actief zijn. Zo bracht het Frans-Zwitserse Adecco, 's werelds grootste uitzendbureau, deze maand een bod uit op de Nederlandse detacheerder DNC. DNC is onder andere gespecialiseerd in de bemiddeling van ICT'ers.

De vraag naar specialistische krachten, vooral ook vanuit de MKB-sector, is hoog en het aanbod krap. Op de arbeidsmarkt is ook sprake van een 'mismatch'. Terwijl bij wijze van spreken juristen uit de boom vallen, is een goede banketbakker vaak moeilijk te vinden.

Foto

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.