Home

Achtergrond 70 x bekeken

Speciaalzaken plannen meer themaweken

Groentespeciaalzaken willen naast de zachtfruitweken en nieuwe oogstweken meer promotiecampagnes inrichten voor de verkoop van groente en fruit.

Volgens Dick Meulblok, directeur van koepel AGF Detailhandel Nederland zijn er plannen voor de landelijke rauwkostweken en maaltijden. In totaal zouden er acht themaweken moeten komen, tegen het huidige aantal van drie. Met het Hoofdbedrijfschap Detailhandel wordt gekeken of de bestaande radiocommercials voor de drie themaweken kunnen worden aangepast op acht themaweken.

Meulblok zei dat bij de ondertekening van het contract dat ADN sloot met de organisatie voor keurslagers. Het AGF servicepunt van ADN sloot vandaag een samwenwerkingsverband met het versplatform Nederland. Daarmee biedt ADN haar 700 leden meer marketingmogelijkheden.

"We hebben geconstateerd dat met name de lokale marketing een ondergeschoven kindje is geweest voor ons." ADN besteedt als niet-commerciële organisatie daarmee de marketing uit. Het AGF servicepunt is ook voor leveranciers het aanspreekpunt voor landelijke promotiecampagnes.

Op de AGF-beurs in Houten volgende maand toont Versplatform zich aan de leden. Meulblok verwacht voor 1 januari 100 ADN-leden te werven voor de marketingondersteuning op lokaal niveau. Via het platform krijgen leden ook een betere mogelijkheid samen te werken met lokale bakkers en slagers. De afzet van groentespeciaalzaken staat onder druk.

Of registreer je om te kunnen reageren.