Home

Achtergrond 87 x bekeken 1 reactie

'Residu-eisen winkels handelspolitiek'

Duitse supermarkten hebben hun residu-eisen aan het einde van het seizoen versoepeld om bij de fruitkrapte voldoende product te verkrijgen.

Residu-eisen zijn daarmee een commercieel drukmiddel geworden, zegt Chris Timmermans, voorzitter van veiling Haspengouw in het ledenblad Veilingklokje.

Eerder in het seizoen werd product van de Belgische veiling geweigerd, omdat deze de residu-eisen van de Duitse winkelketens bleken te overschrijden.

Later in het seizoen toen het aanbod krapper werd, was dat product plotseling wel in orde. Timmermans: "Eigen residunormen veranderen of niet meer toepassen als de marktomstandigheden veranderen. Daar is de producent en consument niet mee gediend."

Eén reactie

  • no-profile-image

    .

    Hypocriete sukkels zolang hun eigen prijs maar goed is

Of registreer je om te kunnen reageren.