Home

Achtergrond 167 x bekeken

Marktaandeel C1000 en Super de Boer daalt

Het marktaandeel van winkelformules C1000 en Super de Boer (voorheen Laurus) is in het eerste halfjaar gedaald in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.

Inkooporganisatie Superunie en discountformule Lidl zagen hun marktaandeel stijgen. Dat blijkt uit vandaaag gepubliceerde gegevens van marktonderzoeker Nielsen. Het marktaandeel van C1000, voorheen een dochteronderneming van Ahold, daalde van 14,5 naar 13,8 procent als gevolg van de afstoting van winkels aan Ahold. Super de Boer zag het marktaandeel in de eerste 28 weken verminderen van 7,5 tot 6,8 procent.

Inkooporganisatie Superunie, die vijftien winkelformules vertegenwoordigt, waaronder Jumbo, Poiez, Plus en Nettorama, zag het marktaandeel in de eerste zes maanden stijgen van 29,49 naar 30,7 procent. Hoe marktleider Albert Heijn het heeft gedaan, is niet duidelijk. De supermarktketen geeft maar één keer per jaar het marktaandeel prijs.

De Duitse discountformule Lidl kreeg ook een groter marktaandeel. Het steeg van 3,8 naar 4,6 procent. Collega-discounter Aldi verloor echter marktaandeel in Nederland van 9 naar 8,3 procent.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.