Home

Achtergrond 229 x bekeken

Vollegrondsgroente meer onder de aandacht

The Greenery wil de achterblijvende groei in de consumptie van vollegrondsgroente versnellen door de introductie van 6 nieuwe concepten.

Onder het concept - Hollandse Groente Selectie – biedt The Greenery 6 verpakte groente aan. De proef vindt plaats in 14 supermarktfilialen van Coop, Plus en Super de Boer. The Greenery bemerkt uit onderzoek dat de categorie vollegrondgroente onder druk staat: consumenten vinden de categorie moeilijk toegankelijk, hebben weinig of geen kennis over de bereiding van vollegrondsgroente en zien groente kopen vaak als een verplichting.

De groei in de Nederlandse consumptie vlakt af, stelt de woordvoerder. The Greenery koopt consumenteninformatie in via GfK Panelservices. Bij een aantal producten als bloemkool is de landelijke consumptie de laatste jaren ingezakt. Wel vindt er verschuiving plaats naar bereidde, panklare of gesneden product en producten als broccoli.

De Hollandse Groente Selectie omvat 6 onbewerkte soorten in Nederland geteelde vollegrondsgroente: rode spitskool, groene bloemkool, duo witlof, knapperige bleekselderij, korte prei en Chinese kool. Deze groente wordt aangeboden in een verpakking van zeker 400 gram. The Greenery heeft de teeltrechten van rode spitskool voor de Benelux en deed al tests met de producten. De tweepersoonsverpakking van de producten bevat een receptenkaartje voor makkelijke recepten.

Of registreer je om te kunnen reageren.